۱۴۰۱ تیر ۲۶, یکشنبه

پیوند زناشویی پسر یا دختر زرتشتی با یک مسلمان در خارج از کشور

چنانچه پسر یا دختر زرتشتی با یک مسلمان در خارج از کشور پیوند زناشویی داشته باشند و به کشور برگردند انجمن زرتشتیان آن کشور پروانه ثبت آن را دارد؟ پس از آن در ایران نیز پذیرفته خواهند شد؟



پاسخ:

✍️موبد نیکنام

درخارج از کشور ثبت پیوند زناشویی که در شهرداری هرشهر و دفترهایی ویژه ثبت می شود  از دین اروس و داماد پرسش نخواهد شد و درجایی ثبت نمی گردد چون دین برای آنان یک خواسته درونی و دلخواه بوده و نیازی به آشکار کردن آن نیست. 


 انجمن های زرتشتی درخارج از کشور و موبدان نیز چنانچه آیین گواه گیری(:عقد) جوانان ایرانی از هر دین وآیینی به شیوه ترادادی(:سنتی) ایران باستان و زرتشتی را برپا کنند چون برخی خواستار برگزاری این شیوه شده اند.

آزادند و مشکلی نخواهد بود.


 ولی چنانچه نیاز باشد تا در شناسنامه ایرانی زن و شوی نیز ثبت شود، بایستی به سفارت ایران در آن کشور بروند تا  در شناسنامه ها ثبت گردد بدین روی همان قانون حکومتی در ایران را پیروی خواهند کرد که فرد مسلمان چنانچه بخواهد با یک‌ غیر مسلمان پیوند زناشویی داشته باشد. نخست هردو بایستی به دین اسلام پایبند بوده تا در دفاتر ثبت ازدواج عادی ثبت گردد.


انجمن های زرتشتی در ایران، تنها پروانه ثبت پیوندهای اروس وداماد زرتشتی زادگان را خواهند داشت.

در بخش نامه های دولتی که برای آنان فرستاده شده تنها جوانانی کارت شناسایی ویژه زرتشتی بودن را دریافت می کنند و پیوندشان در دفتر ویژه انجمن ثبت خواهد شد که برگ دوم شناسنامه پدر ومادر آنان مُهر و دستینه(امضای) انجمن های زرتشتی در ثبت زناشویی داشته باشد.

در غیر این صورت پذیرفته نخواهند بود.


🔥🔥🔥🔥🔥🔥

برگرفته از درگاه (:کانال) زرتشت و مزدیسنان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

جشن سپندارمزگان

#مردم ایران در تاریخ خود، کارنامه درخشانی را در زمینه ارج نهادن به جایگاه بلند زن از خود بر جای نهاده و امروز زنان ایرانی از اینروی بر خود م...