۱۳۹۹ آبان ۱۸, یکشنبه

«سدره و کشتی» سپری طلایی برای زرتشتیان در مقابل آسیب هاست

 

در خرده اوستای پاک و در خورشید نیایش و مهریشت عبارت «زَرِنومانتِم سورِم» نوشته شده است که به معنای «سلاح های طلایی» میباشد و اشاره به «سدره و کشتی» دارد.
هنگامی که زرتشتیان این زره طلایی را بر تن میکنند، از آنها چون سپری محافظ دربرابر قوای شرّ (و انرژی‌های منفی) نگاهبانی میکند (و با یادآوری ارزشهای دینی به ما)، همواره راه صحیح و (مسیر اشویی) را نشان می‌دهد. همانگونه که در نماز مقدس «اشم وهو» گفته شده است هنگامی که شخص مسیر «اَشا» یا درستکاری را می‌پیماید ناخواسته به مقام «اوشتا» یا عالی ترین برکت در زندگی متصل میشود (و از آن سرچشمه‌، سیراب میگردد.)
فراموش نکنیم «انرژی منفی، بیماری و سایر آسیب‌ها، پیش از ورود به بدن فیزیکی انسان، وارد کالبد مینوی ما میشوند و از طریق چاکراهها که مراکز عصبی هستند به ذهن و پس از آن به بدن شخص دسترسی پیدا میکنند. خواندن نماز روزانه و اجرای آیین کشتی یک پالایش روحانی است که می‌تواند از ورود این آسیب‌ها با جلوگیری از گرفتگی در این نقاط و در کالبد مینوی و روان انسان به وی کمک کند.»
به خاطر داشته باشیم که خواندن نماز و کشتی نو نمودن، آتش مینوی اورمزد پاک را برافروخته تر و آتش درونی‌ هر فرد را فروزان تر مینماید، از این روی، ما نیز میتوانیم وجودمان را با «ورهرام ایزد» پاک گره بزنیم و با یک دلی و همیاری از وی به پیروزی و موفقیت در زندگی کامیاب گردیم.
🙏🏼🔥🤲🏼✨
نویسنده: ارواد(هیربد) زَریر بندرا، سَرموبد آتشکده پارسیان در کالیفرنیا جنوبی

نقل از درگاه Zoroastrian Wisdom

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

جشن سپندارمزگان

#مردم ایران در تاریخ خود، کارنامه درخشانی را در زمینه ارج نهادن به جایگاه بلند زن از خود بر جای نهاده و امروز زنان ایرانی از اینروی بر خود م...