کورش نیکنام
واژه «اَمِشَه سپنتَه» در اوستا به چِمار(:معنای) بی مرگان سپند(:مقدس) آمده است. (اَ = واک منفی، مِشَه = مرگ و نیستی، سپنته =مقدس).
امشاسپندان، شش مورد از فروزه های اهورایی هستند که مرتو(:انسان) نیز می تواند آن ها را در خود پویا سازد و پرورش دهد. در رازوری(:عرفان)زرتشتی با گام نهادن به این شش فروزه در زندگی می توان به خداوند(:دانایی و آگاهی) نزدیک شد.
در سرود اوستایی«بِرَساد» که بخشی از نسک (:کتاب) خُردِه اَوستا است نام ایزدان (نمادهای قابل پرستش پیش از زرتشت) نیز درجایگاه ایزدان یادآوری شده است و به دنبال آن نام هر یک از امشاسپندان و نام اورمزد آمده است (٣٠روز ماه)سپس با افزودن نام « هوم ایزد، بُرز ایزد و نیریوسنگ ایزد» به عدد سی و سه رسیده است.
گفتنی است امشاسپندان تنها شش فروزه بوده و با گام پایانی که(سپنتامن = ندای سروش) است به هفت گام رازوری خواهد رسید.
برخی از شماره ها در هر دین و فرهنگی، ورجاوند(:مقدس) وارزشمند می باشند که در فرهنگ و باور زرتشتیان، عدد ۳۳ نیز یکی از این شمارگان است.
🔥🔥🔥🔥🔥🔥
نقل از درگاه (:کانال) زرتشت و مزدیسنان
واژه «اَمِشَه سپنتَه» در اوستا به چِمار(:معنای) بی مرگان سپند(:مقدس) آمده است. (اَ = واک منفی، مِشَه = مرگ و نیستی، سپنته =مقدس).
امشاسپندان، شش مورد از فروزه های اهورایی هستند که مرتو(:انسان) نیز می تواند آن ها را در خود پویا سازد و پرورش دهد. در رازوری(:عرفان)زرتشتی با گام نهادن به این شش فروزه در زندگی می توان به خداوند(:دانایی و آگاهی) نزدیک شد.
در سرود اوستایی«بِرَساد» که بخشی از نسک (:کتاب) خُردِه اَوستا است نام ایزدان (نمادهای قابل پرستش پیش از زرتشت) نیز درجایگاه ایزدان یادآوری شده است و به دنبال آن نام هر یک از امشاسپندان و نام اورمزد آمده است (٣٠روز ماه)سپس با افزودن نام « هوم ایزد، بُرز ایزد و نیریوسنگ ایزد» به عدد سی و سه رسیده است.
گفتنی است امشاسپندان تنها شش فروزه بوده و با گام پایانی که(سپنتامن = ندای سروش) است به هفت گام رازوری خواهد رسید.
برخی از شماره ها در هر دین و فرهنگی، ورجاوند(:مقدس) وارزشمند می باشند که در فرهنگ و باور زرتشتیان، عدد ۳۳ نیز یکی از این شمارگان است.
🔥🔥🔥🔥🔥🔥
نقل از درگاه (:کانال) زرتشت و مزدیسنان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر