۱۳۹۹ دی ۲۶, جمعه

آمار سواد زرتشتیان

 

👆👈خوب به آمار بالا، مربوط به 3 سال پیش از شاهنشاهی #رضاشاه_بزرگ تا 7 سال پس از روی کار آمدن او بنگرید. چه می‌بینید؟ #زرتشتیان در این آمار، با وجود آنکه دچار بیشترین ستم‌ها در 1300 سال اخیر بوده اند، دارای بیشترین آمار باسوادی از حیث درسد جمعیت در پایتخت کشور بوده اند ولی #مسلمانان با وجود 1300 سال حاکمیت بختک‌وار بر ایران‌زمین، دارای کمترین درسد باسوادی بوده اند! جالب آنکه با روی کار آمدن رضاشاه، بیشترین درسد رشد نصیب همین مسلمانان ناسپاس می‌شود اما همچنان به پای اقلیت‌های دینی نمی‌رسند! همچنین زرتشتیان، پس از مسلمین، بیشترین رشد را می‌کنند و اختلاف خود را با دیگر اقلیت‌های دینی افزایش می‌دهند!

💢 پس آیا اینها تصادفی‌ست؟ به گمانم اگر اینها را در کنار کارنامه‌ی درخشان اقلیت پنج هزارم درسدی پارسیان در هند بگذاریم و در نظر گیریم که آنان نبض اقتصادی دومین کشور پرجمعیت جهان را در دست دارند، درخواهیم یافت که این اصلا اتفاقی نیست! اتفاقی نیست که #ایران_زرتشتی تقریبا همواره ابرقدرت جهان باستان بود ولی ایران اسلام‌زده، عموما در حال ویرانتر شدن!

✍️ بهدین تیرداد نیک اندیش
نقل از درگاه سرای زرتشت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

جشن سپندارمزگان

#مردم ایران در تاریخ خود، کارنامه درخشانی را در زمینه ارج نهادن به جایگاه بلند زن از خود بر جای نهاده و امروز زنان ایرانی از اینروی بر خود م...