۱۳۹۹ خرداد ۳۰, جمعه

چرا باید پارسی سخن گفت

هنگامی که فرهنگ و پیشینه ایران ارزش فراوان دارد و فرهنگ ایران زمین سراسر از مهر ، مهرورزی ، دوستی ، نیکی ، دوستداری ، دادگری ، نیرومندی ، دلیری ، راستی ، درستی و شکوه است و ایران پیشینه بازگو نشدنی در گذشته داشته و اکنون هم اگر ما ایرانیان دست در دست یکدیگر دهیم خواهد داشت!
فرهنگی که بی گمان ستودنی است و سبب سربلندی یک ایرانی است ، ایرانی که دارای کسان بزرگی بوده که همواره برای فرهنگ و پیشینه ایران کوشیده اند همانند《داریوش بزرگ》《سورنا》《آریوبرزن》《پاپک》و همه کسانی که ایران و ایرانی را سربلند گرداندند که بزرگتر از آنها 《زرتشت خردمند》و《کوروش بزرگ》است .

 ایران در زمان های گوناگون زرتشتی نیرومند ترین سرزمین از دیدگاه همه و همه چیز بوده است و از دیدگاه دانایی مردمان و بودن آسایش در زندگی آنها میتوان گفت ایران پیشینه سرشاری دارد .
هنگامی که ایران دارای نخستین پویانمایی جهان است
هنگامی که ایران دارای نخستین چشم مصنوعی در ۵۰۰۰ سال پیش بوده است!

پس ایران بی گمان ارزش بزرگداشتی و سرافرازی را دارد ، در کنار این فرهنگ و پیشینه زبان هم ارزش پیدا میکند هنگامی که فرهنگ گذشته و اکنون یک سرزمین ارزش فراوان دارد پس پارسی سخن گفتن و پایدار گذاشتن زبان مادری به ارزش خود میرسد . کمی بنگرید هم کنون اگر 《آمریکا》 یا 《عربستان》زبان کنونی خود را از دست بدهد رویداد شگفت انگیزی رُخ نداده! است چون 《آمریکا 》یا مانند《عربستان》این سرزمین ها همانند ایران نیستند که فرهنگ بزرگ و باشکوهی داشته باشند پس سرزمینی که ۱۵۰۰ سال یا ۳۰۰ سال هست که فرهنگش ساخته شده ارزش فراوانی ندارد که فرهنگ ۳۰۰ ساله خود را از دست دهد و دردناک نیست ! هنگامی که ایران پیشینه بیشتر از ۱۲۰۰۰ ساله دارد و اینچنین فرهنگ بزرگ و باشکوهی دارد دردناک و سهمناک است که فرهنگ و ارزش 《زبان》خود را از دست بدهد .

پس دانا باشیم . به زبان مادری خودمان سخن بگوئیم و نگهبان فرهنگ ایران زمین باشیم.

نقل از کانال زرتشت و مردیسنان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

جشن سپندارمزگان

#مردم ایران در تاریخ خود، کارنامه درخشانی را در زمینه ارج نهادن به جایگاه بلند زن از خود بر جای نهاده و امروز زنان ایرانی از اینروی بر خود م...