کورش نیکنام
زرتشت در گات ها خود را گاهی آموزگار راستی«زئوتار»، در پاره ای از بندها«مانترَن» به چمار (:معنی) کسی که اندیشه ها را روشن کرده و آگاهی می بخشد و گاهی«سُوشیانت»، سودرسان ورجاوند (:مقدس) به چمار بیدارکننده ونجات دهنده مَرتوگان (مردمان، بشر) از نادانی و پندارهای نادرست، یادکرده است.
این آموزگار هیچگاه خود را فرستاده(پیام آور، پیامبر) کسی که در آسمان ها وجود داشته باشد، نمی داند. که فرشتگانی از بالا دستور و سفارشی را از سوی خداوند به گوش او رسانده باشند.
زرتشت با درون نگری به راز هستی پی برده است و سرچشمه هستی را دانش و آگاهی دریافتهاست.
آنگاه خداوند یکتا را اهورامزدا نامیده است که به چم دانایی و آگاهی بیکران هستی مند است.
گفتنی است در هات ۲۹ از یسنا که دومین سرود از گات ها است، به برگزیده شدن اشوزرتشت، برای رساندن پیام اهورایی به مرتوها(:مردم) یادشده است به همین روی ایرانیان که پیام یکتاپرستی را برای نخستین بار از سخنان شیوای زرتشت شنیدند و راه درست زیستن و رستگار شدن را از او آموختند، او را پیام آور و آموزش دهنده دین راستی وخرد درجهان می دانند.
🔥🔥🔥
نقل از درگاه (:کانال) زرتشت و مزدیسنان
زرتشت در گات ها خود را گاهی آموزگار راستی«زئوتار»، در پاره ای از بندها«مانترَن» به چمار (:معنی) کسی که اندیشه ها را روشن کرده و آگاهی می بخشد و گاهی«سُوشیانت»، سودرسان ورجاوند (:مقدس) به چمار بیدارکننده ونجات دهنده مَرتوگان (مردمان، بشر) از نادانی و پندارهای نادرست، یادکرده است.
این آموزگار هیچگاه خود را فرستاده(پیام آور، پیامبر) کسی که در آسمان ها وجود داشته باشد، نمی داند. که فرشتگانی از بالا دستور و سفارشی را از سوی خداوند به گوش او رسانده باشند.
زرتشت با درون نگری به راز هستی پی برده است و سرچشمه هستی را دانش و آگاهی دریافتهاست.
آنگاه خداوند یکتا را اهورامزدا نامیده است که به چم دانایی و آگاهی بیکران هستی مند است.
گفتنی است در هات ۲۹ از یسنا که دومین سرود از گات ها است، به برگزیده شدن اشوزرتشت، برای رساندن پیام اهورایی به مرتوها(:مردم) یادشده است به همین روی ایرانیان که پیام یکتاپرستی را برای نخستین بار از سخنان شیوای زرتشت شنیدند و راه درست زیستن و رستگار شدن را از او آموختند، او را پیام آور و آموزش دهنده دین راستی وخرد درجهان می دانند.
🔥🔥🔥
نقل از درگاه (:کانال) زرتشت و مزدیسنان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر