۱۳۹۹ شهریور ۹, یکشنبه

پرسشهایی درباره پذیرش دین

 : آیا مسلمان شدن ایرانیان هنگام تازش اعراب اختیاری بود و یا اجباری؟

۲: در کشور هایی مانند آلمان برخی از ایرانیان مهاجر در حال مسیحی شدن هستند می خواستم بدانم چرا این افراد زرتشتی نمی شوند؟

پاسخ :
موبد نیکنام
نسک هایی مانند تاریخ طبری، تاریخ سیستان، تاریخ بخارا، دو قرن سکوت، تاریخ زرتشتیان پس از ساسانیان و نوشته های دیگر که در مورد حمله اعراب به ایران گزارش داده اند،  نخستین پرسش شما را پاسخ داده اند.

درباره تغییر دین، هر مرتو(انسان)، بینش زرتشت برپایه آزادی گزینش استوار شده است. راه راستی و آیین خردمندی را پیشنهاد داده است ولی در گزینش چنین اندیشه یی به جز اراده و ایمان هرفرد که بر خردمندی استوار شده باشد، به راهکار دیگری اشاره نشده است.

پذیرش چنین دین و فرهنگی برای دانایان است. پافشاری و اجباری در پذیرفتن دین زرتشت وجود ندارد. هرکس آزاد است تا راه نیک و بد را خود برگزیند. افزون بر آن در کاروان پویندگان راستی که به رستگاری همگان اندیشه دارد، به سیاهی لشکر نیازی نیست که به دنبال گردآوردن کسانی باشیم که به هر دلیل و انگیزه به ویژه به بهانه پناهنده شدن در کشور دیگری،  از باورهای پیشین خود روی گردان شده اند و بی اراده در پی چنگ زدن به ریسمانی باشند که بر پیکر تنومند فرهنگ آیین خردمندی و راستی آویخته شده است.

 آنانکه خواستار و شیدای پیوستن به آیین راستی وخرد باشند، نیازی به استفاده ابزاری از دین وفرهنگ نیاکان نخواهند داشت.‌ آنان با پژوهش و دلبستگی به آنچه شایسته تر است، گزینش آگاهانه خواهند داشت.

🍁🍁🍁
نقل از درگاه (:کانال) زرتشت و مزدیسنان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

جشن سپندارمزگان

#مردم ایران در تاریخ خود، کارنامه درخشانی را در زمینه ارج نهادن به جایگاه بلند زن از خود بر جای نهاده و امروز زنان ایرانی از اینروی بر خود م...